Onze doelenselectie is gebaseerd op het leerplan van het katholiek onderwijs: Zill.

Zill staat voor Zin in Leren! Zin in leven!

Dit sluit naadloos aan bij het leven en leren op onze school. We investeren in de ontwikkeling van die kennis, vaardigheden, attitudes en inzichten die leerlingen nodig hebben om zelfredzaam en gelukkig te functioneren in onze maatschappij.

Het leerplan (en bijgevolg ook onze school) rekent op leerkrachten, ondersteuners en paramedici die onvoorwaardelijk geloven in de mogelijkheden en ontwikkelkansen van onze kinderen. Vanuit een optimistische visie durven ze voor elke leerling hoge verwachtingen voorop te stellen. Tegelijk beseffen ze dat die leerambitie realistisch en haalbaar moet zijn, op maat en binnen de mogelijkheden van elke leerling.

Onze school maakt een eigen doelenselectie om de handelingsplanning zo optimaal mogelijk, volgens de noden van de leerling, op te zetten. De leerstof wordt aangeboden wanneer de leerlingen er klaar voor zijn en niet naargelang de tijd verder loopt.

sj-visie-zill